Хто не в курсі, Черчилль був не лише прем'єром Британії часів Другої Світової війни, не лише політиком, але і якоюсь мірою винахідником.
Любив механіку, літав на перших літаках - сам за штурвалом. Тоді літаки були літальними етажерками - тому кілька разів падав, але чудом лишався живий.
А також захоплювався малюванням. Клав цеглу - чомусь дуже любив мурувати.
Був самим високооплачуваним в Британії кореспондентом. Писав дуже сильні статті в різні газети й журнали.
Так от, під час Першої Світової, Черчилль не лише воював, воював завзято і дуже хоробро, не лише був першим Лордом Адміральства, тобто головнокомандувачем Британського флоту, але і намагався вигадати способи і пристрої для ведення бойових дій.
Був тоді епізод, коли німці і британці окопалися в траншеях і щось там рік, чи навіть довше, пострєлівалі один по одному з відстані буквально 100 метрів, але укріплення були настільки сильні, що жодна сторона не могла піти в успішну атаку.
І ось Черчилля ця ситуація просто ковбасила. Він вигадував різні щити, за якими могли б ховатися солдати під час наступу. Гігантські катки, з колесами настільки великими, що могли б проїхати через траншеї. І врешті-решт ... танк.
Перші протопити мали бути на металічних колесах типу катка, але катки буксували в грязюці. Додавали шипи - не допомагало. Пробували полегшити конструкцію - але бойові умови вимагали товстої броні - і це ніяк не працювало на колесах.
І тоді, по легенді, Черчилль придумав гусеницю.
Танк на гусеницях, як ми його знаємо, почали розробляти в Адміральстві під керівництвом Черчилля.
Оскільки розробником танка був флот, то спершу їх називали land ship, тобто земляний корабель.
Але коли діло дійшло до гусениць, коли величезний потенціал ідеї гусениць став очевидний, розробку засекретили, щоб навіть робітники фабрики, де робилися прототипи, не мали знати, що роблять.
Тому мусіли придумати кодову назву, щоб нібито і мала стосунок до флоту, але і нічого не означала. І машину почали називати "tank", тобто контейнер для рідини, балон, бідон, бак. Знову таки, по легенді, з подачі самого Вінстона Черчилля.
І назва настільки прижилася, що навіть коли Черчилля турнули з Адміральства і над проєктом взяв керівництво його наступник, навіть коли Британія почала клєпати тисячі цих броньованих машин на гусеницях, їх і надалі називали "бідонами", тобто танками.
До речі, під час вже Другої Світової, британці назвали один зі своїх танків "Черчилль".
З книги Бориса Джонсона "Фактор Черчилля".